Panaszkezelés a kutyakozmetikában

A panaszkezelés trükkjeiről olvashatsz cikkünkben

A panaszkezelés minden szolgáltatónál napirendre kerül előbb-utóbb, a kutyakozmetikákban is, és sajnos még akkor is, ha kifogástalan munkát végeztél. Magával a reklamációval önmagában nincs is gond, nagyon nem mindegy azonban, hogyan kezeled. Jól és rosszul is ki lehet belőle jönni.

Bármilyen profi kutyakozmetikus vagy is, egy nap találkozol egy vendéggel, aki nem lesz elégedett, és ezt szóvá is teszi. Ekkor jussanak eszedbe az alapelvek, amikhez igazodva „fenn tudod tartani a békét” és az üzleted hírnevét is megőrzöd.

Lehet, hogy a vevőnek nincs igaza, de ez nem számít. Tőle származik a bevételed, úgyhogy a panaszkezelés kiemelt hangsúlyt kell, hogy kapjon. Őrizd meg a nyugalmadat, és figyelj oda rá még akkor is, ha kiabál, vagy olyasmivel vádol, amit el sem követtél.

Mindegy, mit gondolsz belül, maradj higgadt profi. Eszedbe ne jusson dühösen visszakiabálni, mert az csak olaj lesz a tűzre.

Gondolj csak arra, mekkora kárt okozhat egy vendég, ha a dühét például a Facebookon adja ki, vagy akár ha csak az ismerőseinek elmeséli rossz tapasztalatát. Amilyen sok kedvező hatása van a jó szájreklámnak, ugyanolyan sok van a rossznak.

A panaszkezelés lépései

Először is fordíts kellő figyelmet a panaszra. Nem kell egyetértened a vendéggel, de érezze, hogy nem veszik félvállról. Ha a panasz a nyírással kapcsolatos, magyarázd el neki, miért éppen így végezted. Ha kicsit valóban egyenetlen a nyírás, akkor a vendég előtt menj át újra a problémás területen. Ha túl rövidre vágtad a szőrt, nem tehetsz mást, mint hogy elnézést kérsz, és biztosítod a vendéget, hogy ez többet nem fog előfordulni. Ha a kutya bundája rasztás volt, és másképen nem tudtad megnyírni, erről is értesítsd a gazdát. Ha sérülésről van szó, akkor próbáld elmagyarázni neki, mi történhetett. Lehet, hogy a kutya a legrosszabb pillanatban ugrott meg egy váratlan zajtól, vagy attól, hogy sampon ment a szemébe. Az is lehet, hogy a sérülés már akkor az állaton volt, amikor gazdája behozta a kutyakozmetikába – ezzel bánj óvatosan, jobb, ha ezt csak akkor mondod, ha tényleg egyértelmű jelei vannak.

Ne is legyen szükséges a panaszkezelés

A legjobb persze vitathatatlanul az, ha meg tudod előzni ezeket a problémákat, és el tudod érni, hogy a panaszkezelés egyáltalán ne váljon szükségessé.

Amikor a kutya megérkezik, alaposan vizsgáld át a bundáját, és rögtön szólj a gazdának, ha úgy látod, nagyon össze van csomósodva a szőre. Ha drasztikus lesz a változás, akár még egy beleegyező nyilatkozatot is érdemes ELŐZETESEN aláíratni a gazdával. Jó, ha ezen a nyilatkozaton az is szerepel, hogy a gazdi tisztában van a következményekkel, és tudja, hogyan kell kezelni otthon a kutyát.

Azonnal tedd szóvá azt is, ha sebet fedezel fel a kutyán, így nem vádolhatnak később azzal, hogy te okoztad. Ha te találsz valami gyanúsat az állaton, említsd meg a gazdájának rögtön, ahogy jön érte. Javasold neki bátran, hogy vigye állatorvoshoz a kutyát, ha szükségesnek érzed.

Kommunikálj a gazdival!

Nagyon alaposan figyelj oda, amikor a vendég elmondja, mit szeretne. Természetesen adhatsz neki tanácsokat, elmondhatod a véleményedet, de soha nem keveredj vele vitába arról, hogyan kellene kinéznie a kutyának. Legfeljebb jegyezd meg, hogy amit kér, az nem megszokott, és esetleg kérdezz vissza, hogy pontosan értsd, mit szeretne a vendég.

Ha munka közben véletlenül okoztál egy kisebb sérülést a kutyán, ne várd meg, míg a gazdi észreveszi! Mondd el neki te magad, mi történt. Jó, ha odafigyel a sebre, ha kell, állatorvoshoz is viszi az ebet. Ebben az esetben ajánld fel, hogy átvállalod az ezzel kapcsolatos költségeket. Tekintsd marketingköltségnek, biztos, hogy meg fog térülni.

Kép forrása: unsplash.com

Oszd meg barátaiddal is, ha tetszett a cikk:
  •  
  •   
  •  

Legutóbbi bejegyzések

Szólj hozzá