A vevőmegtartás trükkjei: ha tetszett, visszajön

A hűségprogramok segítenek megtartani a vevőket

A marketing egyik alapigazsága, hogy könnyebb és olcsóbb egy meglévő ügyfelet megtartani, mint egy újat szerezni. A vásárlók megtartására a hűségprogramok hivatottak, tágabb értelemben persze minden, ami hozzájárul a kellemes légkörhöz és ahhoz, hogy a gazdinak legyen kedve visszajönni.

Nemrég bementem egy fodrászüzletbe, ahol két fodrász dolgozott. Tudták, hogy megjöttem, hiszen csengő jelezte az ajtónyitást. Percekig álldogáltam, egyik sem nézett rám. Végül nekem kellett az egyikhez fordulnom és megkérdezni, hogy mikor lesz szabad időpont. Kedvetlen morgás volt a válasz, amire én – oké, bunkó vagyok – megfordultam és elmentem. Ez az, aminek nem szabad megtörténnie egyetlen kutyakozmetikában, és persze egyetlen üzletben sem.

Hosszabb távon az a kifizetődő hozzáállás, hogy a vevőnek mindig igaza van. Még akkor is, ha nincs, és még akkor is, ha lesznek, akik visszaélnek ezzel.

Az emberi tényező

A kellemes légkörnek nagy szerepe van abban, hogy a vevő visszajöjjön. Rendben, de mitől kellemes a légkör? Berendezés, színek, térérzet, de a legfontosabb az emberi tényező. Az egyik barátnőm évekig vezetett egy nagyon sikeres üzletet, az ő alapelve volt, hogy mielőtt bármi történik, minden vevőnek köszönni kell, kedvesen és hangosan, ha több munkatárs van az üzletben, akkor mindenkinek.

Azonnal reagálni kell a vendég érkezésére, már az is elég, ha csak annyi mondasz: Egy pillanat, azonnal! Végig udvariasnak, kedvesnek, mosolygósnak kell lenni. A kutyakozmetikus – és a többi szolgáltató sem – nem lehet fáradt, rosszkedvű, mogorva. Vagy legalábbis nem szabad mutatnia.

A hűségprogramok segítenek a vendégek megtartásában

A hűségprogramok megtartó ereje

Mindannyian ismerjük a hűségprogramokat, hiszen a legnagyobb – és a legnagyobb marketingbüdzsével rendelkező cégek – is szívesen alkalmazzák őket. Ilyen a Supershop, az IKEA Family, a Rossmann-kártya, a Butlers-kártya – ezek csak az enyémek –, amik mind arra ösztönzik az embert, hogy legközelebb is ugyanoda térjen vissza.  

Nagyon sokféle hűségprogram létezik, egyetlen általános szabály van, amire érdemes odafigyelni: ne legyen túl bonyolult. Mutatunk néhány típust, böngéssz közöttük és válaszd azt, ami a te vendégeidnek szerinted a legjobb lesz.

Apró ajándékok az üzletben

Valami apróságra gondolj, néhány darab a legújabb jutalomfalatokból, kutyakaki-gyűjtő zacskó. Nem az érték, hanem a gesztus, az odafigyelés a fontos. Az üzenet is jó: aki ilyen apróságokra is odafigyel, az a kutyát is hasonló gondossággal látja el.

Valami ingyen

Kínálj a vendégeknek valami ingyen vagy fél áron: egyet fizet, kettőt kap, körömvágás a fürdetés mellé. Mindig persze nem, hiszen akkor eltűnik a haszon, de egy-egy kitüntetett alkalommal – az üzlet nyitásának évfordulóján, húsvétkor, karácsonykor, a vendég születésnapján – minden további nélkül. Tanév végén – fürdők csinálják ezt gyakran – fél áron vagy ingyen kapják a szolgáltatást azok, akik behozzák a kitűnő bizonyítványukat.

A klasszikus

Természetesen a klasszikus módszer is működik: minden ötödik alkalom után jár egy ingyenes kezelés. Egy hasznos tipp: minden alkalommal, amikor a vendég lefoglalja a következő időpontot, említsd meg, hogy már csak egyszer-kétszer-háromszor kell jönnie, hogy megkaphassa a kutyájának járó ingyenes kezelést. Az online naptárakról EBBEN a cikkben írtunk.

Partnerprogramok

Állapodj meg azokkal a helyi szolgáltatókkal, ahol a gazdik valószínűleg megfordulnak – állatorvosi rendelők, állateledel-bolt, ha van, állatpatika. Adhatsz nekik kis kuponokat, például, hogy 5 százalék kedvezményt adsz annak a vendégnek, akit ajánlanak. Cserébe hasonló módon te is ajánlhatod az ő szolgáltatásukat.

Játékok

Mindenki szeret játszani, használd ki ezt arra, hogy be tudd csábítani a vevőket az üzletedbe. Havonta rendezz például sorsolást mondjuk a Facebookon azok között, akik elküldik neked üzenetben az egyik korábbi számlájukat.

Oszd meg barátaiddal is, ha tetszett a cikk:
  •  
  •   
  •  

Legutóbbi bejegyzések

Szólj hozzá