Megosztjuk veled a jó Facebook-poszt titkait

Tanácsot adunk hatékony Facebook-poszt készítéséhez

Nem könnyű hatékony Facebook-posztot írni, ráadásul időnként maga a közösségi portál is változtatja algoritmusát. Az egyetlen szabály az, hogy nincs olyan stratégia, ami mindenki számára megfelelő lenne.

Ha most van is egy stratégiád arra, hogyan készítesz remek Facebook-posztokat, sajnos akkor sincs garancia arra, hogy ez ugyanúgy fog működni fél év vagy akár két hónap múlva. A közösségi médiával folyamatosan foglalkozni kell. Teszteld az ötleteket, figyeld, melyik hozza a legtöbb reakciót, és ami jónak bizonyul, azt használd gyakran.

Facebook: ha már csinálod, csináld jól!

Az egyik legfontosabb szabály az, hogy reagálj arra, ami az oldaladon történik. Válaszolj, ha valaki feltesz egy kérdést egy posztodhoz, vagy hozzáfűz egy akár negatív, akár dicsérő megjegyzést. Ne félj elnézést kérni, ha hibáztál, emberek vagyunk, tévedünk. A dicséretet is illik megköszönni.

A Messenger-üzenetekre mindig válaszolni KELL. Gondold át, megy-e. Ha nem, jobb, ha nem is indítasz Facebook-oldalt.

Néhány bevált trükk

Tegyél fel kérdéseket a Facebook-posztban! Lehetőleg egyszerű, eldöntendő kérdések legyenek, például: „IGEN vagy NEM: Szeretnéd-e, ha a kutyakozmetika szombaton is nyitva lenne?”

Fogd rövidre a posztokat. A legtöbb felhasználó nem olvas, hanem csak szörfözik a Facebookon. A hosszabb bejegyzéseket valószínűleg átugorják. Az a jó, ha egy Facebook-poszt nem hosszabb 200 karakternél. Jó példa az előbb említett kérdés, ami mindössze 73 karakter, mégis benne van a lényeg.

Világos utasításokat bírd aktivitásra az oldal követőit. Jó módszer, ha felteszel egy provokatív kérdést, például „Helyes-e, ha úgy festik be a kutyák szőrét, mintha pandamacik lennének?” Igen: like, nem: komment.

Vagy ajánlj fel egy képen két lehetőséget, mint a Walmart tette. Az amerikai áruházlánc azt kérte Facebook-posztban követőitől, hogy ha az első terméket választja, nyomjon egy lájkot, ha a másodikat, ossza meg a képet. A Walmart ezzel a módszerrel nagyon komolyan növelte lájkjainak számát.

Indulhat a lájkvadászat! Könnyű dolgod van, hiszen a kutyák cukik

Sokan jósolnak nagy jövőt a videók térnyerésének, én egyelőre azt tanácsolom, maradj a jó képeknél. Akinek nincs sok ideje, nem nézi meg a videót. Egy kutyakozmetika nagyon sok témát szolgáltat, hiszen a kutyák cukik.

Nagyon hatásosak lehetnek például az ilyen volt – ilyen lett fotók, amik kozmetikázás előtt és után ábrázolják az állatot.

A jó Facebook-poszt aktuális és érdekes

Érdemes a szezonális eseményekre is reagálni. Karácsonykor tegyél ki szép karácsonyi képeket, ugyanez mehet húsvétkor vagy évszakváltáskor is. Megoszthatod mások posztjait, vagy szuper fotókat tölthetsz le ingyenes képletöltő oldalakról. Ilyen például a magyar nyelven is elérhető pixabay.com, a pexels.com, az unsplash.com, a freepik.com.

Kínálj az oldal kedvelőinek érdekes információt, vedd rá őket arra, hogy kattintsanak a weblapodra. Egy Facebook-profilban nem oszthatsz meg túl sok információt, a saját weboldalad erre sokkal jobb lehetőséget kínál. Próbáld a látogatókat oda terelni! ITT OLVASHATOD CIKKÜNKET arról, hogyan készítheted el saját honlapodat.

A kedvesség kifizetődik

Legyél pozitív és kedves! Mindenki szívesen nézegeti és osztja tovább a pozitív, vicces tartalmakat, a videókat is.

Figyelj oda az időzítésre is. Sokkal jobb eredményt érhetsz el, ha akkor posztolsz, amikor a célcsoportod aktív. Ha nem tudod, mi ez az időpont, akkor kísérletezz: nézd meg, hányan reagálnak, ha délelőtt posztolsz, hányan, ha délután, és mi történik, ha este. Nézegesd a Facebook elemzéseit, sok hasznos információt találsz bennük.

Még az is előfordulhat, hogy mindent megcsinálsz, amit eddig írtunk, és mégsem nő az oldalad lájkolóinak száma. Valószínűleg arról van szó, hogy a Facebook csak a célcsoportod kis részének teszi láthatóvá a posztot. Gondolkozz el a Facebook-hirdetésen – megvannak a trükkjei, de ha ügyesen csinálod, sok embert érhetsz el a segítségével.

Oszd meg barátaiddal is, ha tetszett a cikk:
  •  
  •   
  •  

Legutóbbi bejegyzések

Szólj hozzá