A bevétel növelésének egyik módja: upselling

Az upselling segít a bevétel növelésében

Minden kutyakozmetika célja a bevétel növelése. Ez lehetséges úgy, hogy új ügyfelet szerzünk, vagy úgy, hogy a meglévőket bírjuk rá arra, hogy az eddiginél többet költsenek – persze ideális esetben elérjük mind a kettőt.

Csak nem tudtad, hogy így hívják

A napokban köhögve, megfázva mentem be egy patikába. Eredetileg csak köhögés és torokfájás elleni szert akartam venni, legfeljebb még egy orrcseppet. „Jót tenne egy tea is. Nem próbálja ki? Van olyan teánk, ami speciálisan a megfázás tüneteit csökkenti. Látom, vörös az orra, tudok adni rá egy jó kenőcsöt” – mondta a gyógyszerész. Elég rosszul voltam, miért is ne?

A végén sokkal többet költöttem, mint amit eredetileg akartam, de úgy éreztem, legalább mindent megtettem az egészségemért. Ahogy hazafelé ballagtam – oké, a betegség miatt kicsit lassúbb voltam a szokásosnál –, rájöttem, hogy éppen a bevétel növelését célzó upselling nevű marketingfogást alkalmazták rajtam – sikeresen.

Az upselling csapdájában bárki beleeshet

A módszer mögött a marketingnek az az alaptétele húzódik meg, ami szerint ötször annyiba kerül új ügyfelet szerezni, mint egy meglévőt megtartani. Azt a technikát nevezik upsellingnek, amikor ráveszik a meglévő vevőket, hogy többet költsenek az üzletben, mint amennyit  eredetileg akartak.

Hogyan nő a bevétel az upsellingnek köszönhetően?

Az upselling tipikus esete, amikor megkérdezed a gazdit, aki eredetileg egy határozott céllal jött be, hogy nem akar-e még egy szolgáltatást igénybe venni, csak most akciós áron?

Az is egy trükkös módszer, ha megkérdezd, például a három sampon közül melyiket használd? Ha felkínálsz egy olcsó, de nem a legjobb minőségűt, egy kicsivel drágább, de sokkal jobb minőségűt és egy prémium minőségű és árú terméket, akkor szinte mindenki a másodikat fogja választani.

Plusz bevétel keletkezik úgy is, hogy eladsz a gazdinak egy olyan terméket, amire szüksége lehet. Érdemes például a következő termékeket tartani, és ajánlani az ügyfeleknek:

  • Bolha és kullancs elleni termékek
  • Multivitaminok kutyáknak
  • Otthon használható kutyakozmetikai termékek, például furminátor

Az árazásra oda kell figyelni: érdemes a nagyker ár (amennyiért te beszerezted) és aközé az ár KÖZÉ belőni, amennyiért körülbelül online meg tudja venni. Az a jó üzlet, ahol mind a két fél jól jár.

Az upselling akkor a legsikeresebb, ha személyre szabott. Miközben a kutyával foglalkozol, beszélgess a gazdival arról, mik a problémái a kutyával kapcsolatban: van-e kiütése, fogyott-e mostanában?

Így megoldást tudsz ajánlani a problémájára, amivel nemcsak a saját törzsvásárlói körödet alapozhatd meg, hanem nagyobb bizalmat is keltesz maga iránt, hiszen szakértőnek fogsz tűnni. És ki ne menne vissza szívesen egy olyan helyre, ahol szakértők oldják meg a szeme fénye problémáját?

Mindössze arra kell vigyáznod, hogy ne legyél túl erőszakos. Az első visszautasító gesztusnál érdemes visszakozni. Legközelebb majd újra lehet próbálkozni, esetleg még nagyobb eséllyel is, ha első alkalommal bogarat tettél az ügyfél fülébe. De van, amikor fel kell adni, vannak olyanok is – szerencsére nem túl sokan –, akiket nem lehet rávenni egyetlen plusz forint elköltésére sem.

Ajánlások kérése

Korábban már szó volt arról, hogy a legnehezebb minden vállalkozás számára új vevőt szerezni. Hagyd, hogy ügyfeleid segítsenek ebben: kérd meg őket, hogy ajánlják szolgáltatásaidat ismerőseiknek. A gazdik sok más gazdit ismernek – kutyafuttatóba járnak, ahol beszélgetnek, szóba elegyednek egymással az utcán, a boltban és így tovább. Érdemes apró ajándékkal vagy 5-10 százalékos kedvezménnyel jutalmazni azt, akinek az ajánlására új vendég tér be az üzletbe. Így mindenki jól jár.  

Adj időpontot, amikor csak teheted

Ne várd meg, hogy a vendég hívjon, adj neki időpontot már a kezelés végén. Ez az állatnak is egészségesebb, számodra pedig garantálja a biztosabb bevételeket. Indíthatsz hűségprogramot is, amik segítenek annak elérésében, hogy a vendégek hűek maradjanak az üzletedhez. 

Minden vendégnek adj időpontot a kezelés végén!

Hirdess a helyi újságban!

Senki nem szereti a város túlsó végére elcipelni a kutyát, miért is tenné, ha a közelben is van jó szakember? Mindössze arra van szükség, hogy a célcsoport tudjon rólad. Érdemes hirdetni a helyi újságban. Kupon megjelentetése is nagyon hasznos lehet, akkor legalább azt is fogod tudni, működött-e a hirdetés. Tegyél ki hirdetést, vagy hagyd ott a szórólapodat az állatorvosi rendelőkben, (ha van) a közeli menhelyen, az állateledel- vagy állatfelszerelés-boltokban, a kutyafuttatóban – olyan helyeken, ahol a gazdik megfordulnak. Végül pedig, de nem utolsó sorban, hozz létre egy saját honlapot. ITT ÍRTUNK ARRÓL, ennek mik az első lépései.

Oszd meg barátaiddal is, ha tetszett a cikk:
  •  
  •   
  •  

Legutóbbi bejegyzések

Szólj hozzá