Erre a 10 dologra figyelj, ha weblapot akarsz indítani

Az ma már nem kérdés, szüksége van-e minden kutyakozmetikának weblapra. Igen. A legtöbben a weben néznek szét először, ez azokra is, akik kutyakozmetikát keresnek. Ami nincs a weben, az nem létezik. Sok múlik viszont azon, milyen a weblap – nyilván legyen jó, de vajon mitől jó egy kutyakozmetikus weboldala? És ami még lényegesebb: hogyan lehet megúszni OLCSÓN?

Saját, egyedi weboldalt fejleszteni első körben nem érdemes, mert drága. Tele van az internet olyan sablonokkal, amiket bárki magára szabhat, akinek van egy kis technikai érzéke, és tud angolul. IDE, IDE, IDE, IDE és (ez magyar nyelvű) IDE kattintva találhatsz meg.

Akinek pedig nincs kedve ezzel foglalkozni, az kereshet egy informatikust, aki nem túl nagy összegért elvégzi ezt a feladatot. A várható költségek közé be kell számítani a weboldal nevének regisztrációs díját – évi 2-3 ezer forint – és a tárhely éves díját – ez évi 3-5 ezer forint körülbelül, attól függően, mekkorát vásárolsz. Érdemes böngészni az interneten, rengeteg ajánlat van. A webdesignnal – nagyon nagy terület – ebben a cikkben nem foglalkozunk, most az oldalnak csak néhány paraméterét emeljük ki.

  • Az oldal legyen gyors. Ez azt jelenti, hogy töltődjön be MAXIMUM 2 másodperc alatt.
  • A márkaépítés alapszabálya, hogy különböztesd meg magad a versenytársaktól. Erről a témáról rengeteg könyvet írtak már, most nem megyünk bele.

    Mindössze arra hívjuk fel a figyelmedet, hogy kell a kutyakozmetikának (és a weboldalnak) egy jó név és egy jó szlogen. Azt, hogy a kiszemelt név szabad-e, például IDE kattintva ellenőrizheted.
  • Különböztesd meg magad egyedi logóval. A weboldal látogatóinak nincs sok idejük. Két-három másodpercet szánnak egy weboldalra, ennyi idő alatt kell meggyőzni őket arról, hogy érdemes itt maradniuk. Mi mással sikerülhetne ez, mint egy látványos logóval? Már csak az a kérdés, hol lehet grafikust találni, aki képes megrajzolni egy ütős logót?

    Logót grafikus rajzol, nem a barátnőd, aki ügyesen bánik a Photoshoppal. Hidd el, látszik a különbség, és nem csak a profik veszik észre.


    A mi tippünk: a Facebookon van egy csoport, ahol egyetlen logóra is lehet árajánlatot kérni. A csoport leírása szerint „Olyan lehetőségek gyűjteménye lehet ez a csoport művészek számára, ahol könnyebben találnak rá a képességeikhez mért munkákra.” Van több hasonló csoport is a Facebookon, tovább is lehet nézelődni.
  • A bizalom megteremtése nagyon fontos, hiszen lehet, hogy a gazdinak volt már kellemetlen tapasztalata korábban kutyakozmetikussal.

    Töltsd fel szakmai önéletrajzodat a honlapra. Legyen minél meggyőzőbb, részletezd, hol dolgoztál, mi a szakmai filozófiád, ha kaptál valamilyen díjat, azt okvetlenül említsd meg. Egy jó, lehetőleg mosolygós fotó nélkülözhetetlen.
  • Legyen elérhető az online időpontfoglalás az oldalon, ráadásul legyen minél egyszerűbb és minél egyértelműbb. Akkor a legnagyobb az esélye „megfogni” a nézelődőt, amikor éppen a weboldalon bóklászik. Létre lehet hozni egy naptárt, amibe bármelyik ügyfél beleírhat, ha van még hely.

A legkényelmesebb online időpontot foglalni
  • A beágyazható naptárak közül a legnépszerűbb a Google-naptár, amit már eleve sokan ismernek. ITT lehet elolvasni (magyarul), mi ennek a menete. Vannak más lehetőségek is, például ITT és ITT , bár az utóbbiért egy keveset – havi 3-9 dollárt – már fizetni kell. Érdemes böngészni, és kiválasztani a nekünk legszimpatikusabbat. A naptár beillesztése azzal az előnnyel is jár, hogy az üzletben nem az időpont megbeszélésével megy az idő.
  • Lehessen telefonálni egyetlen kattintással. A weboldal látogatóinak körülbelül a fele eleve mobilon netezik, legyen lehetősége azonnal időpontot foglalni telefonon, ha az az ötlete támad. Ha elmúlik a pillanat, később már nem biztos, hogy visszajön.
  • Jó, ha az oldal képes kezelni egy levelezőlistát. Az érvényben lévő GDPR-szabályozás miatt címlista létrehozása és karbantartása nem a legegyszerűbb, de nem is lehetetlen. Időnként érdemes emlékeztetni kell a célcsoportot, hogy létezik a cég, értesíteni kell őket az akciókról. Kedves gesztus boldog születésnapot vagy boldog karácsonyt kívánni.
  • Helyezz el videókat a weboldalon. Becslések szerint az internetes forgalom 80 százalékát már 2020-ban a videók fogják kitenni. Ha nálunk ez kicsit túlzásnak is tűnik, azzal nem lehet vitatkozni, hogy a videók népszerűsége nő.

    Alkalmazkodj a trendhez, ami nem lesz nagyon nehéz, hiszen cuki kutyás és cicás videókat mindenki szívesen néz.

    Téged is szinte minden nap megnevettet egy kisállat, ugye? Ha jön egy „bohóc” kutya, akit már ismersz, és ha a gazdi beleegyezik, kérd meg egy munkatársadat, hogy készíthessen felvételt a nyírásról. Kis szerencsével tudsz olyan videót készíteni, amit majd sokan továbbküldenek.
  • Magától értetődő, de azért megemlítjük: a weblapról vezessen link az üzlet Facebook- vagy Instagram oldalára.
Oszd meg barátaiddal is, ha tetszett a cikk:
  •  
  •   
  •  

Legutóbbi bejegyzések

Szólj hozzá